FORGOT YOUR DETAILS?

CREATE ACCOUNT

مشاوره راهبردی جهت توسعه

 

سازمان ها برای رشد و بقای خود در دنیای پر رقابت به روش ها و الگوهای ارزیابی و بهبود عملکرد خود رو آورده اند. شرکت مهندسین مشاوره هم از این قاعده جدا نمی باشند. چون عملکرد آنها به عنوان بخشی از طراحی، تأثیر قابل توجهی در موفقیت پروژه خواهد داشت. این سازمان ها نه تنها برای بقای خود بلکه برای توسعه صنعت ساختشان نیازمند توجه به عملکرد خود خواهند داشت. بر اساس تحقیق های انجام شده در صنعت مهندسین مشاور و مخصوصا در ایران توجه کمتری به موضوع ارزیابی عملکرد و مدل های رو به رشد سازمانی شده است. هدف اصلی این مقاله، ارائه برنامه ای برای سنجش عملکرد شرکت مهندسی می باشد و همچنین آشنایی با مهندسین مشاور و اینکه مشاوره راهبردی چیست و چگونه رتبه بندی می شود را می توانید از متخصصین این راه بپرسید.

"به افرادی که با تکیه بر علم و دانش و تجربه خودشان در شاخه مهندسی به مشاوره به افراد می پردازند به اصطلاح مهندس مشاور می گویند."

یک تعریف دیگر از مهندسین مشاور عبارتست از: به افراد حقیقی یا حقوقی که وظیفه  طراحی، مطالعه و نظارت بر اجرای یک پروژه از طرف کارفرما در شرکت مهندسین مشاور دارد و به ازای این عمل مقداری مبلغ از قرار داد را به او پرداخت می کنند، مهندسین مشاور می گویند.

 

مشاوره راهبردی چیست؟

هر سازمان خصوصیات و ویژگی های منحصر به فردی دارد که از فلسفه وجودی، ماموریت و چشم اندازها، سیاست ها و سبک مدیریت آن ناشی می شود.

روشن است پاسخ به نیازمندی یک سازمان در گام نخست به فراهم شدن شناخت عمیق از آن وابسته است و ارایه راهکارهای کارآمد توسط شرکت های مهندسی مشاور پس از تحلیل و نیازسنجی سازمان مشتری و آگاهی از ویژگی های سازمان مقدور خواهد بود. بهره گیری از از آخرین روش ها و ابزارهای برنامه نویسی و درک و تحلیل نیاز در شرکت تحلیل گران، بهترین نتایج را برای سازمان های خریدار به همراه خواهد داشت.

"ارایه خدمات مشاوره ی راهبردی در شناسایی و تحلیل نیاز مشتریان موثر بوده و منجر به ارایه راهکارهای نرم افزاری با بیشترین انطباق با سازمان خواهد بود."

 

در دنیای پررقابت امروز، نقش مشاوره مدیریتی و راهبردی و شرکت های فعال در این حوزه به‌شدت پررنگ شده و با پیشرفت صنایع اهمیت مشاوره مدیریتی و راهبردی به‌شدت در پایدار ساختن سود و همچنین افزایش توان رقابتی نقش‌آفرینی می‌کند. امروزه شرکت‌ها و اشخاص زیادی در ایران با نام خدمات مشاوره مدیریت و یا عناوینی چون مشاوره مدیریت کسب و کار، گروه مشاوره مدیریت، مشاوره مدیریت استراتژیک، مشاوره مدیریت مالی، شرکت مشاوره بازاریابی، مشاوره مدیریت دانش و مشاور مدیریت پروژه مشغول به فعالیت می باشند که راستی آزمایی نوع خدمات و روش انتخاب بین آن‌ها کاری بس دشوار و پیچیده شده است و در صورت نیاز به استفاده خدمات، عموم اشخاص دچار سردرگمی می‌شوند.

پرواضح است در صورتی که کسب‌وکاری راه‌اندازی کرده‌اید و یا به‌عنوان مدیر عامل و یا مدیر در بخشی از سازمان مشغول به کار هستید، برای موفقیت و بهبود عملکرد خود حداقل در حوزه‌های مدیریت استراتژیک، مدیریت مالی، مدیریت بازاریابی، مدیریت دانش و در کل مدیریت فرایندهای کسب‌وکار نیاز به استفاده از خدمات مشاوره مدیریت خواهید داشت، چراکه می‌توان این‌گونه عنوان کرد که وظیفه اصلی یک گروه مشاوره مدیریت یا یک مشاوره مدیریت کسب و کار طراحی و ارائه بهترین راه‌کارها در حوزه‌های فوق می‌باشد.

 

مشاوره راهبردی به کسب‌وکارها کمک می‌کنند که عملکرد آن‌ها به‌وسیله حل مشکلات و یافتن راه‌های جدید، بهبود پیدا کند که البته این مختص به گروه و یا قشر خاصی نمی‌شود. در ایران معمول است به دلیل ناشناختگی این حوزه فقط شرکت‌های دولتی بزرگ از خدمات مشاوره مدیریت و راهبردی استفاده می‌کنند ولی در حقیقت با توجه به تجربیات و سال‌ها آشنایی با این نوع شرکت‌ها فقط از عنوان این خدمات استفاده می‌شود و عموماً اشخاص بازنشسته و یا برای ایجاد یک شغل نمایشی از این عنوان استفاده می‌نمایند که این خود دلیلی بر عدم طراحی ساختارهای مناسب و عموماً زیان ده بودن شرکت‌های دولتی می‌باشد. امروزه در ایران بیشترین یا پررونق‌ترین حوزه‌هایی که شرکت‌های خصوصی از خدمات مشاوره مدیریت استفاده می‌کنند در حوزه‌هایی همچون کاهش هزینه و ذخیره‌سازی منابع مالی علی الخصوص مباحث مالیاتی می‌باشد که امیدواریم دامنه استفاده از این خدمات فراتر رفته و به فراگیر شدن استفاده از این نوع خدمات منجر شود.

 

بیشتر بخوانید: تنظیم اظهارنامه ارزش افزوده به چه صورت است؟

 

درخواست تقاضای مشاوره اغلب باید به معنای رویارویی با اهداف سخت و دستیابی به این اهداف در زمان مشخص باشد اما الزاماً همیشه این‌گونه نیست. با نگاهی دقیق‌تر به این نکته می‌رسیم که کسب‌وکارهای ما بدون توجه به مسائل مدیریت کسب‌وکار بنا می‌شوند و کم‌کم با آزمایش و خطا و در اثر رقابتی نبودن محیط کسب‌وکار به نتایجی دست پیدا می‌کنند، ولی واقعیت این است که اغلب کسب‌وکارهای ما در یک محیط رقابتی محکوم‌ به نابودی خواهند بود، اما پیشرفت سریع و به وجود آمدن کسب‌وکارهای زیاد در ایران قطعاً فضا را به‌شدت تغییر خواهد داد و استفاده از خدمات تخصصی در این حوزه را افزایش خواهد داد چراکه امروزه رقابت بر سر آگاهی است و فرصت برای اشتباه کردن بسیار محدود شده است و شاید اولین اشتباه آخرین اشتباه هر کسب‌وکار نوپا و یا پا گرفته باشد.

اگر فکر می کنید سود آوری شما کاهش یافته و یا مشکلات کوچک و بزرگ گریبان گیر شما شده است و یا نیاز به یک تحول بنیادی دارید، با ما تماس بگیرید. ما در شرکت حساب کتاب ایرانیان به شما کمک خواهیم کرد به سودآوری مناسب برسید و همچنان در رقابت بمانید.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به قسمت تماس با ما مراجعه نمایید.

خدمات گروه مشاورین حساب و کتاب ایرانیان در چند بخش خلاصه می شود:

ایجاد ساختار منظم و رویه و روال های حسابداری

مدیریت فرایندهای مالی شرکت ها

مشاوره راهبردی جهت توسعه

تحلیل مدیریت منابع مالی و پایش عملکرد مجموعه

با ما تماس بگیرید

در صورت درخواست مشاوره با ما تماس بگیرید
تلفن : ۰۲۱۸۸۵۳۲۸۲۲
۰۲۱۸۸۵۳۲۸۲۳
فکس : ۰۲۱۸۸۵32824
ایمیل : info@hesaboketabiranian.com

TOP